Meninggal ketika lahirkan anak, wanita ini ‘pergi’ dengan senyuman

PENGALAMAN melahirkan anak pasti tidak dapat dilupakan setiap wanita. Tidak dapat digambarkan kesakitan yang ditanggung.

Ia juga mengangkat darjat seorang wanita, malah doanya juga tiada hijab. Seandainya seorang ibu itu meninggal dunia sekalipun saat menanggung sakit, pasti dia beroleh pahala syahid.

Itulah yang terjadi kepada seorang ibu dari Indonesia, Divani Putriami yang dikhabarkan meninggal dunia ketika melahirkan bayi keduanya.

Namun, apa yang menarik perhatian ialah wajah si ibu yang kelihatan tersenyum sehingga membuat ramai tersentuh.

Seorang pengguna Facebook, Firdaus Sutan Parpatiah yang juga suami kepada wanita berkenaan berkongsikan kisah berkenaan sehingga mengundang ribuan reaksi daripada netizen.

Lebih meruntun perasaan ialah kata-kata yang diungkapkan Firdaus khas untuk isterinya.

“Maaf bonda, nama Putri kita. Pakai nama bonda saja, Divani Putriami, gak apa-apa kan? Sebab gak pandai cari nama yang indah, sebab semua keindahan sudah bunda ambil…”

Sehingga kini, hantarannya di Facebook mendapat lebih 33,000 tanda suka selain dikongsi lebih 17,000 netizen.

Comments

PERINGATAN:

New Malaysian Post tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.


comments