Berang isteri enggan kirim wang, suami racun anak sendiri sampai mati

63

 

Berang dan kecewa isteri yang bekerja di Batam enggan mengirim wang, seorang lelaki tergamak memberi racun tikus kepada anaknya yang berusia 14 bulan sebelum dia juga minum racun itu di Cirebon, Jawa Barat.

Akibatnya, bayi lelaki tidak berdosa itu maut selepas doktor gagal menyelamatkannya manakala bapanya, dikenali sebagai Taufik, masih dirawat di Rumah Sakit Waled, Cirebon.

Dalam kejadian Sabtu lalu, Taufik, 27, mencampurkan racun tikus dalam susu anaknya, Kaisar Alfikal, di rumah ibu bapanya sebelum dia sendiri minum racun berkenaan.

Kedua-dua mereka ditemui dengan mulut berbuih dan segera dikejarkan ke hospital, namun Kaisar gagal diselamatkan.

Menurut laporan liputan6, keadaan Taufik yang ditahan polis di hospital, kini semakin pulih.

Dalam temu ramah dengan portal berita itu, Taufik yang tiada pekerjaan tetap, menyatakan kesal dengan tindakannya menyebabkan anaknya mati, mendakwa kecewa isterinya enggan pulang tinggal bersamanya.

Namun, menurut portal Radar Cirebon, sebelum kejadian, ketika menelefon isterinya, Taufik bergaduh dengan wanita itu kerana isterinya enggan mengirimkan wang yang dimintanya.

Isterinya baru beberapa bulan bekerja di Batam dan menjadi penyumbang utama ekonomi mereka sekeluarga kerana Taufik tiada pekerjaan manakala anak mereka dijaga ibu bapa Taufik.

Taufik yang marah, mengancam memberi racun kepada anak mereka dan dirinya.

Comments

PERINGATAN:

New Malaysian Post tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.


comments