Berselawat di pentas The Voice Kids Indonesia, peserta 13 tahun buat Agnes Monica terpegun

    33

    Image may contain: 2 people, people smiling

     

    PASTI ada sebab video seorang remaja berusia 13 tahun menyertai ujibakat The Voice Kids Indonesia ditonton sehingga 4 juta kali di YouTube.

    Sharla, peserta remaja perempuan dari Jomba, Indonesia pada mulanya gagal menarik perhatian juri rancangan itu, Agnes Monica, Bebi Romeo dan Muhammad Tulus, dengan hanya menyanyikan lagu Memory (nyanyian asal Cats).

    Bagaimanapun, Agnes menekan ‘pembuz’ pada saat-saat akhir remaja bernama Sharla Martiza Isya’iah Putri itu menamatkan persembahannya.

    Sharla seraya menjawab keupayaannya juga menyanyikan qasidah dan terus mengalunkan sepotong qasidah sambil diiringi instumen muzik ringkas.

    Reaksi Agnes: “Suaranya kamu bagus dan stabil! Untung saya pilih.”

    Kedua-dua juri lelaki Bebi Romeo dan Muhammad Tulus terkejut dengan kualiti bakat dan aura mempesonakan remaja berusia 13 tahun itu.

    Video yang dimuat naik sejak 26 Oktober itu telah ditonton lebih 4 juta kali dan mendapat hampir 10,000 komen yang pelbagai.

    Apa kata anda tonton sendiri video ujibakat Sharla di sini.

    Teks oleh: Amri Hassan

     

     

    Comments

    PERINGATAN:

    New Malaysian Post tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.


    comments