Benarkah durian raja kunyit berharga RM5,760? - NewMalaysianPost.comNewMalaysianPost.com

Published On: Fri, Oct 13th, 2017

Benarkah durian raja kunyit berharga RM5,760?

Image may contain: food

 

SESETENGAH orang mungkin tidak meminati raja segala buah ini. Tapi, kalau yang memang ‘hantu’ durian, harga beratus-ratus ringgit pun mereka sanggup bayar demi menikmati keenakannya.

Apabila sampai saja musim durian, maka belambaklah khemah dipacak di tepi jalan dengan susunan buah yang menarik. Tapi yang tak bestnya, harga durian sekarang ni makin mengarut dan tak masuk akal langsung!

Sekilo durian dengan nama-nama pelik dijual sampai mencecah puluhan ringgit sekilogram! Menjadikan hanya kelompok tertentu dalam masyarakat kita yang mampu menjamah buah berkenaan.

Sampai orang bertanya, mana pergi durian kampung yang harganya semua orang mampu beli dahulu?

Ok… dalam banyak-banyak harga durian yang mengarut…..pernah tak kalian jumpa beberapa biji yang mencecah berharga RM5,790.00? Baca betul-betul…durian tau, bukan harga iPhone 8.

Yea betul….tersebar di media sosial mengenai seorang pembeli dikatakan telah membayar durian jenis Raja Kunyit dengan harga hampir 6k! Tergagap sekejap nak sebut harga durian tu.

Bil dan gambar di bawah adalah bahan yang tersebar itu.

Mungkin inilah harga durian yang paling tak masuk akal setakat ni. Betul ke harga durian raja kunyit mahal macam tu? Boleh buat bayar duit muka untuk beli kereta dah.

Kami telah cuba untuk menghubungi nombor yang tertera di resit tersebut, namun tiada sebarang jawapan yang berjaya diperoleh.

Kami pun teringin nak tahu sangat apakah benar itu harga yang telah dibayar atau semuanya itu sekadar salah faham.

Mungkin selepas ini pihak yang berkenaan akan memberikan jawapan mengapa harga durian itu mencecah 6k.

Apakah ia sebenarnya merujuk kepada 100 kiliogram dan bukan 1 kilogram?

Peliknya di resit syarikat penjual itu ditulis 1 raja kunyit. Takkan sebijik semahal itu? Pelancong mana la kena kencing agaknya kalau ia benar.

Bagi anda yang peminat tegar durian ni… Agak-agak masuk akal ke harga durian Raja Kunyit semahal macam tu? Menangis jugak rasanya kalau nak bayar tu. – MYNEWSHUB.CC / Ainaa Hafizah

*Video sekadar hiasan.

Email this to someoneShare on Google+Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrShare on RedditShare on StumbleUponBuffer this pageDigg this

Comments

comments

Error. Page cannot be displayed. Please contact your service provider for more details. (12)